Wellington in de regen

8 januari 2016 - Wellington (ferry), Nieuw-Zeeland

Vanochtend vertrokken in een stormachtige wind en regen. Langs de zee naar Wellington gereden, de hoofdstad van Nieuw Zeeland. Eenmaal in de baai bij de stad waaide het enorm en de camper moest met enige stuurkunst op de weg gehouden worden. Wat ging het tekeer hier bij de Cook Strait tussen het Noorder en het Zuidereiland. Later hoorde we op het nieuws dat het een pittige storm was en dat er veerdiensten waren uitgevallen.

We zijn dwars door Wellington gereden richting het vliegveld. Onze bedoeling was om een pinguin kolonie te bekijken die volgens onze reisgids zich zou ophouden bij Breakers Bay aan de onderkant van Wellington. Nou we hebben alleen maar veel regen en harde wind gezien en geen pinguin te bekennen. Onze teleurstelling was dan ook enorm groot toen de enige pinguin die we zagen, een aalscholver in een pinguinpak bleek te zijn? De borden stonden er wel; Let op, overstekende pinguins. Die lieten zich blijkbaar niet zien met dit weer.

We staan nu op een camperpark vlakbij de haven van Wellington. De storm is gaan liggen en de zon probeert er nog even door te komen. Morgenochtend moeten we om 8.00 uur bij de boot zijn en de weersvoorspellingen zijn goed. De overtocht duurt 3 uur en het laatste deel van de reis moet een kadootje worden. We varen dwars door de Marlborough Sounds (fjorden) en dat schijnt erg mooi te zijn. We zijn benieuwd!

De route op het Zuidereiland hebben we omgegooid. Met de ervaring van de afgelopen week op het Noordereiland is de route op het Zuidereiland te lang. We zijn er inmiddels achter dat een maand Nieuw Zeeland veel te kort is om alles goed te kunnen zien. We gaan eerst naar Kaikoura en dan via de Lewis Pass naar de overkant. Zondag gaan we in Kaikoura walvissen spotten. We konden nog net een plekje boeken.

1. Afra:
    8 januari 2016
    Was weer spannend ,jammer dat jullie de pinguïns niet hebben gezien.voor morgen goede vaart en ik hoop dat het weer wat stabieler wordt
  2. Katrien & Theo:
    Hoi Claudia en Huub,
    We volgen jullie met de kaart op schoot... :-)
    Ja een maand is veel te kort!!
    Probeer op een kilometer of 25 voor Kaikura even te stoppen (langs de weg) bij Ohau point voor een enorme kolonie zeehonden langs de weg.
    Ga (met de camper) bij Kaikoura zeker even door het plaatsje heen naar het eind van de penninsula, daar zijn altijd zeehonden te bekennen. Neem halverwege de route er heen even een lekker visje bij de viskraam daar langs de weg!!
    Veel plezier we reizen mee!
    Hartelijke groet Katrien en Theo
  3. Christa Jetten:
    8 januari 2016
    Goedemorgen, bij jullie nu zaterdag ochtend. Hopelijk droog en zon. Over een uur zitten jullie op de boot. Geniet van het uitzicht en de fjorden. We zien de foto's wel verschijnen. Ik heb weer genoten van jullie reisverhalen!! Goede reis zo en geniet lekker verder van deze mooie reis ;)
  4. Gerda:
    8 januari 2016
    Het is wel eeeeerrig afwisselend! !!
    Maar ik duim voor mooi weer en hoop dat jullie alle mooie dingen mee gaan maken die je nu gepland hebt. Lieve groetjes.
  5. Anja:
    9 januari 2016
    Hallo Huub en Claudia, erg leuk om jullie verhalen te lezen. Jammer dat het weer niet helemaal meewerkt, maar evengoed maken jullie bijzondere dingen mee. Heel veel plezier nog en een goede reis. Wij zijn benieuwd naar jullie volgende verhalen!
  6. Afra:
    9 januari 2016
    Ik hoop zo dat jullie walvissen zien xxx