Kia ora

30 december 2015 - Paihia, Nieuw-Zeeland

We zijn er.....

De tweede helft viel echt tegen. We waren doodmoe en konden toch niet slapen. Tevens hadden we van de 10 uur vliegen zo'n 8 uur turbulentie. Maar het eten was goed, het personeel super vriendelijk en we hadden riante plekken. Dinsdag 29 december 12.30 uur (NZ tijd) zijn we veilig geland in het zonovergoten Auckland. Met de taxi naar ons hotel in Auckland centrum. Het plan was wederom om eerst even wat te gaan slapen. Maar omdat we bang waren nooit meer wakker te worden besloten we toch eerst de stad in te gaan. Dat was een goede keus. Gewandeld naar de haven en door de binnenstad. Het was practig weer en lekker druk. Heerlijk op een terrasje aan het water gezeten en ons vergaapt aan gigantische cruise schepen die daar voor anker lagen. Op de terugweg naar het hotel ons eerste NZ diner genuttigd.....broodje kebab. Het was heerlijk. Nog snel wat boodschapjes, een flesje wijn en wat te knabbelen gehaald en toen lekker naar het hotel. Eenmaal daar ging echt het licht uit. We hebben niets meer aangeraakt maar zijn eigenlijk direct gaan slapen. De biologische klok moest echt gereset worden. Om 18.30 uur lagen we in ons mandje, tot de volgende morgen 5.30 uur. Als herboren!

Om 9.00 uur woensdag 30 december werden we opgehaald en naar de camper gebracht. Formulieren invullen en uitleg gekregen. Van dichtbij was die camper toch wel iets groter dan op een plaatje. Wat een bakbeest. Eerst met de camper naar de supermarkt om in te slaan. Je weet nooit waar je terecht komt, dus flink wat boodschappen gedaan. Al met al om 12.30 uur gaan rijden naar het noorden, naar Paihia in The Bay of Islands. Een schitterende route met steeds een andere natuur. Dan weer bergen, dan weer een soort Toscaans landschap en dan weer bossen. Een mooie maar wel lange rit. Zo kon er vast goed geoefend worden met links rijden. Om 17.00 uur waren we op de camping in Paihia. Een prachtige groene camping, 10 minuten van het strand. Hier eerst alles uitgepakt en een plekje gegeven. Dat viel nog niet mee. Het is dan wel een grote camper, maar toch beperkt qua opberg ruimte. Maar het is allemaal gelukt. Snel een stukje vlees in de pan met een boterham. En even bijkomen en genieten van de zon. Vandaag was het 26 graden, niet verkeerd voor 30 december. Morgen gaan we de omgeving verkennen en naar Russel en misschien ook nog wel een boottocht maken.

1. Eef:
    Kia Ora voor jullie ook!
    klinkt allemaal fantastisch, blijf vooral veel verhalen schrijven.
    NZ schuift weer op naar boven in mijn bucketlist :-)
  2. Katrien & Theo:
    30 december 2015
    Fijn dat jullie goed aangekomen en op weg zijn! We volgen jullie op de voet :-)
    Veel bijzondere ervaringen gewenst!
  3. Jan-Willem & Yvonne:
    30 december 2015
    Leuk om de verslagen te lezen, zo zijn we zelf ook weer even terug in Nieuw-Zeeland! Leuk om jullie te volgen zo en benieuwd jaar jullie verhalen. Heerlijk weer hebben jullie, volop zomer daar. Geniet er van en maak veel foto's! Groeten jan-Willem en Yvonne
  4. Christa Jetten:
    30 december 2015
    Goedemorgen, lekker geslapen in de camper? Bij jullie is oudejaarsdag al aangebroken. Wat ontzettend leuk om jullie vakantie ervaringen te lezen. Zo kunnen we een beetje meegenieten van jullie prachtige reis. Veel plezier in Russel en op de boot. Geniet!!
  5. Lise:
    31 december 2015
    Wat goed om te horen dat jullie veilig aan de overkant zijn geland. Geniet lekker van jullie reis en ik wens jullie bij deze een heerlijke jaarwisseling! Over twee uurtjes is het zover, net even op het internet gekeken :)
    Frisse groet uit NL!