Hong Kong

30 december 2015 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Ons eerste blog vanuit Nieuw Zeeland.

Zondag 27 december was het eindelijk zover. Om 12.45 vertrokken, we voor de eerste helft van de reis, richting Hong Kong. Het begon al goed met een uur vertraging. De reis verliep echter vlekkeloos. Een rustige en relaxte vlucht en de volgende morgen om 7.00 uur zetten wij voet op Chinese bodem. We hadden een hotel geboekt voor de dag op de luchthaven, voor we daar waren ging er nog wel wat tijd overheen. Wat een vliegveld, zo enorm groot. Met de metro van de aankomsthal naar de bagageband en de douane. Eenmaal ingecheckt in het hotel wilden we eerst wat slapen want in het vliegtug was dat helaas niet gelukt. Ook nu lukte dit niet, we waren klaarwakker, dus eerst maar de stad in. Met de trein down town, daar zijn we naar de haven gelopen en hebben we Hong Kong op ons in laten werken. Vervolgens met de trein naar Kowloon, het voormalige vliegveld, en vandaar zijn we naar de tower, sky 100, gelopen. Met de lift in no time omhoog tot 394 meter waar ons een magnifiek uitzicht te wachten stond. Prachtige vergezichten over de baai en de skyline. Daarna terug naar het hotel om toch nog wat te slapen en lekker te douchen. De tas weer gepakt en weer naar het vliegveld gewandeld. Op het vliegveld een hapje gegeten en direct door naar de gate. Gate 44 van 530. Echt alles is groot in Hong Kong en overigens ook zeer westers. Alles is in het Engels en de mensen zijn zeer vriendelijk. Om 21.00 uur de lucht in voor de tweede helft van de reis, richting Auckland.

Hong Kong was zeer de moeite waard, maar we konden natuurlijk niet wachten tot we in Nieuw Zeeland zouden aankomen. Nog 10 uur afzien in het vliegtuig......