Hot Springs Awakeri

3 januari 2016 - Awakeri, Nieuw-Zeeland

Vanochtend zijn we wederom in de regen vertrokken, dit keer richting Tauranga en Whakatane. Onderweg begon zo nu en dan het zonnetje te prikken. Zou het dan toch....nee...helaas wederom met bakken uit de hemel. Maar naar mate de dag verstreek werd het weer steeds beter. We hebben bij Kohioawa Beach aan het strand geluncht, wat is het hier weer mooi. We breken onze nek over al deze mooie namen van de Maori  (Marthy ). Alles heet voor ons Waku Waku. We stonden met onze camper letterlijk op het strand en hebben onze stoelen uitgestald. Claudia heeft een culinair hoogstandje geleverd; tosti's dit keer. En nog steeds een flinke ruige zee.
Na de middag zijn we aangekomen in Awakeri, een klein plaatsje bovenop een bron met borrelend zwavelwater. Ook hier weer aardige mensen die ons helpen bij de receptie.
De camping heet Awakeri Hot Springs vanwege het hete bronwater dat uit de bodem komt. Er zijn diverse baden op de camping van 39 graden waarin je heerlijk kunt dobberen met de lucht van rotte eieren. Dat moesten we natuurlijk even testen en inderdaad, we vonden dit wel erg ontspannend na al die regen. De zon ging steeds meer zijn best doen, 25 gr. Op de camping lopen diversen slootjes met bubbelend water en met borden erbij: Danger Hot Water! Pittig spul dus wat hier uit de bodem komt. We zien echter wel de paling en visjes erin zwemmen. Ook de douches werken hier met hetzelfde zwavel water, dus ook die rotte eierlucht. Ja, en zelfs het afwaswater meurt naar zwavel. Al met al een heerlijke dag en eindelijk buiten leven met een lekker zonnetje.
We hebben vanmiddag gebeld met het vliegveld van Whakatane om te vragen of en wanneer de helikoptervluchten naar White Island weer uitgevoerd worden. Door het slechte weer is de planning nogal overhoop gehaald en is het druk. We hebben geluk, want het weer wordt steeds beter en dinsdagochtend om 8.00 uur mogen we mee voor onze tour naar 1 van de 2 actieve vulkanen van Nieuw Zeeland. We zijn natuurlijk erg benieuwd. Jullie gaan het lezen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mieke Hilverts:
    3 januari 2016
    Wat een bijzondere ervaring dat water!
    Veel plezier alvast met de helikopter,jullie liever dan ik ;)
  2. Huub:
    3 januari 2016
    We hebben wel een lekker zacht huidje Mieke
  3. Jurrien en Dorothé:
    3 januari 2016
    Dat ziet er toch wat beter uit dan al die regen.
    Hoop dat het water waarin je moet koken niet naar rotte eieren ruikt en smaakt.
    Geniet van jullie helicoptervlucht. Lijkt ons wel spannend.
    We volgen jullie prachtige, levendige verhalen.
  4. Danny:
    3 januari 2016
    Gaaf hoor:-) leuk om jullie zo te volgen!
  5. Gerda:
    3 januari 2016
    Hé, hè , eindelijk beter vakantieweer.
    Ik wens jullie een mooie dag met de vlucht naar het vast en zeker prachtige gebied. Smaakte de tosti ook lekker?
  6. Hase:
    3 januari 2016
    Wouw ziet er geweldig uit , veel plezier verder !
  7. Christa Jetten:
    4 januari 2016
    Ik zit net aan mijn bureau. We gaan weer aan de slag in het nieuwe jaar :) Jullie zijn gelukkig voorlopig nog lekker aan het genieten van jullie mooie reis!! Morgen de helikoptervlucht. Geweldig!! Veel plezier!! Gr Christa
  8. Els:
    Gaaf hoor jullie verhalen
  9. Lenny:
    4 januari 2016
    Altijd leuk ,reisverhalen. Blijft die lucht van rotten eireren niet aan je velletje hangen? Brrr.
    Veel plezier met de helicoptervlucht.
  10. Jan en Richarda:
    4 januari 2016
    Zo maken jullie al heel snel meerdere "seizoenen" mee ,zoals jij van tevoren al aangaf Claudia, wat een weer,maar ook dan zo prachtig de natuur, de modder even niet meegerekend.
    Vooral die boom met door elkaar gedraaide wortels, prachtig.
    Ben benieuwd hoe de helikopter vlucht was.
  11. Bets de ridder:
    4 januari 2016
    fijn dat jullie zo genieten. Wij konden niet bij de hot water beach komen wegens overstromingen.Dat komt dus ook voor . Veel plezier met de helikopter vlucht. Als jullie dit lezen hebben jullie het waarschijnlijk al achter de rug ,
  12. Christa Jetten:
    En hoe was de helikoptervlucht? Gr Christa