Nog 3 weken

6 december 2015 - Achterveld, Nederland

Vandaag over 3 weken zitten we in het vliegtuig. De heenweg duurt zo'n 36 uur, maar dat is wel inclusief een bezoekje aan Hong Kong. Terug ietsje korter, maar nog steeds lang zat.

We hebben de laatste spullen aangeschaft. Een powebank, dubbele stekker, wollen muts, wandelsokken en een regenjas. Het schijnt dat je in Nieuw Zeeland de 4 seizoenen in 1 dag kunt beleven. Dat wordt nog wat met het inpakken van de tas. Bikini en wollen muts, dikke trui en korte broek, warme pyjama en slippers. Van alles wat dus. Maar, we mogen maar liefst 25 kg pp meenemen, en ook nog 10 kg handbagage. Gaat vast goed komen allemaal.

Vandaag toch nóg maar een keer naar de route kijken. Het zit ons nog niet helemaal lekker. Gaan we op het Zuidereiland eerst walvissen spotten in Kaikoura of doen we dat helemaal aan het eind en gaan we eerst naar het Abel Tasman national park? We willen niets missen maar het moet ook zeker geen race tegen de klok worden. We hebben tenslotte wel vakantie.
Ik denk dat het toch aan het einde moet gebeuren. Gezien de minimale mogelijkheden qua routes kost het zo veel tijd om de uithoek Kaikoura eerst te bezoeken.

Nou ja, we puzzelen nog even verder, we hebben nog 3 weken. Tijd zat ;-)

1. Hase:
    7 december 2015
    Nou lekker puzzelen in de donkere dagen voor vertrek ?
    Suc6
  2. Jan-Willem & Yvonne:
    9 december 2015
    Hallo Huub en Claudia!

Spannend nog drie weken! Wij inmiddels alweer 6 weken thuis, tijd vliegt! Zouden graag weer terug willen.

Als ik jullie was zou ik kaikoura op het laatste doen. Dit hebben wij ook gedaan en is prima bevallen. Je zult zien dat je straks al snel voor loopt op schema en zelfs meer kunt doen dan vooraf gepland:) Gaan jullie ook nog naar het noorder eiland? We zullen jullie blog gaan volgen en zijn benieuwd naar jullie verhalen foto's en ervaringen.

Groetjes Janwillem en Yvonne
  3. Huub:
    11 december 2015
    Hallo Yvonne en JanWillem, leuk dat jullie ons gaan volgen. Jullie weten als geen ander wat ons voor moois te wachten staat. Ja wij gaan in een maand zowel Noordereiland als Zuidereiland doen. Dus we moeten goed plannen. Maar zoals jullie ook aangeven, verwachten wij wel in te lopen. We gaan het meemaken. Kaikoura staat in ieder geval op het programma, want we willen zeker een walvisje spotten.
    Prettige feestdagen met jullie mooie herinneringen.
    Groet Claudia & Huub
  4. Ton van denTweel:
    13 december 2015
    Wat heerlijk gaan jullie maar lekker genieten
  5. Gerda:
    23 december 2015
    Hoi Claudia en Huub. Alles zo compact mogelijk aan het inpakken ? Vast wel. Veel succes met de voorbereiding.
    Fijne dagen en de groetjes,
    Gerda.
  6. Huub:
    23 december 2015
    Ton, dat moet vast gaan lukken, fijne dagen.
    Gr Huub en Claudia
  7. Huub:
    23 december 2015
    Gerda, wij hebben een XXL tas en we mogen 25 KG meenemen.
    Komt wel goed dus. Jullie ook fijne dagen. Je leest onze verhalen wel
  8. Els:
    25 december 2015
    Hoi Huub en Claudia ik heb jullie blog gevonden , wij gaan jullie zeker volgen succes met de laatste voorbereidingen ✈️
  9. Huub:
    26 december 2015
    Hans en Els, de hele boel is gepakt en we zijn er klaar voor. Nog even een kerstdiner erin en een nachtje in een "gewoon" bed. Dan gaat het feest beginnen.
    Gr HC
  10. Jan en Richarda:
    26 december 2015
    Hoi Huub en Claudia,
    het begint denk ik inmiddels wel te kriebelen.
    Goeie reis en heel veel plezier.
    Knuffel van Jan en Richarda.
  11. Afra:
    27 december 2015
    Ik blijf graag op de hoogte
  12. Afra:
    27 december 2015
    Het is zover
  13. Gerda:
    28 december 2015
    En weer een klein beetje in het ritme ?Goeie reis gehad ?
    Nu genieten !!!
    Groetjes, Gerda.