We zijn er bijna

30 mei 2023 - Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk

Maandag 29 mei

Vanmorgen vroeg een zonnestraal door het dakraam, dat is nog eens lekker wakker worden.
En helemaal prima, want ons doel voor vandaag was op tijd vertrekken, ongeveer 300 km rijden, een fijne camping zoeken en in de middag lekker fietsen en genieten van de zon.

Dat is gelukt.
Na een lekkere cappuccino en een snel yoghurt ontbijtje waren we om 8.00 uur weer op weg.
In Toul, een stadje vlakbij, nog wat boodschappen gehaald en daarna de snelweg op.

Het was heerlijk rustig op de weg en de route ging door een prachtig groen heuvellandschap.
Onderweg een sanitaire pitstop en later nog gestopt om een camping uit te zoeken en een baguette te eten.

Onze keus viel op een camping aan de Rhone, in Trevoux sur Saône. En dat moeten we even uitleggen....
Het is de Rhone, maar hier komt deze samen met de Saône, vandaar de naam. 2 kilometer verder heet hij weer de Rhone.

We waren er voor 13.30 uur, maar helaas... siësta tot 14.00 uur. Even wachten dus. Uiteindelijk weer een lekker plekkie aan de rivier. Met een wandel/ fietspad ertussen. We hadden een hoop te zien.

In de middag naar het stadje gefietst. Erg mooi en oud met stijle, smalle straatjes. En tegen een heuvel aan gebouwd, aan de oever van de Rhone. Echt de moeite waard.

Na het avond eten nog een mooie fietstocht gemaakt langs de rivier  naar het (best chique) plaatsje Saint Bernard.

Al met al weer een prachtige dag, en flink warm met 27 graden.

Morgen het laatste stukje van 200 kilometer naar Bourg d'Oisans. Het dorp aan de voet van de AlpeD'Hues.
Dan zien we ook Ilona, Michiel en Fedde.

Dinsdag 30 mei

Na een onrustige woel nacht werden we ook vanmorgen weer wakker met prachtig mooi weer. Omdat we maar 200 km hoefden, hebben we rustig aan gedaan. Uitgebreid ontbeten (met helaas een mislukt eitje van Huub), een lap door de hut, nog een boodschap en getankt. Op weg naar Bourg d'Oisans.

Volgens de TomTom moesten we eerst de weg volgen naar Laaien (Lyon) en later naar Greenoobel (Grenoble) haha....

De omgeving werd steeds mooier, ruiger. Hoge bergen met sneeuwtoppen.

Om 13.30 uur kwamen we aan op de camping in Bourg d'Oisans. Dit dorp staat helemaal in het teken van de Alpe D'HuZes. Alleen maar Nederlanders, overal waar je kijkt. Terrassen, feesttenten, informatiepunten, een tent van Bike Totaal om je fiets te laten controleren. Overal wandelaars, fietsers, campers en caravans. De supermarkt draait omzet voor het hele jaar. De straten vol en de campings nog voller.

Eind van de middag op de fiets naar Ilona,  Michiel en Fedde die op de camping staan bij de ouders van Michiel. Dat was fijn, vooral om die kleine man te kunnen knuffelen.

Na het eten nog een rondje door het dorp gefietst. Daar kwamen we de eerste vrienden van Danny al tegen. De anderen gaan we zeker ook nog tegenkomen. In ieder geval donderdag, als alle kanjers die berg op gaan. Zoveel respect!

Terug op de camping zat de sfeer er goed in, met een heus blaas kapel.

Morgen de omgeving verkennen.

Newsflash!!!!! Inmiddels is bekend dat het streefbedrag van € 75.000,- is gehaald. Wat een fantastisch resultaat!