Na een lange reis nu genieten

16 juni 2019 - Byglandsfjord, Noorwegen

Vrijdag 14 juni konden we om 14.00 uur de camper ophalen in Almere. Het was nog even passen en meten maar met het confisqueren van de oprit van onze buurtjes paste hij uiteindelijk prima voor de deur. Dan begint het inpakken, wat een luxe zeg.... alles kon mee. Wat een ruimte in die camper. Alle hoeken, gaten, lades, kastjes en plankjes zijn gevuld. Na een korte nacht met veel te weinig slaap, zijn we zaterdagochtend 15 juni om 4.30 uur gaan rijden.

Het begon meteen goed....met heel veel regen. Eenmaal in Duitsland leek de rit voorspoedig te gaan verlopen. De regen hield op en het klaarde op. Maar bij elke stop werden wij door het enorme regenfront weer ingehaald, en reden we dus weer door de zeikende regen.

Bij Bremen werd het druk. We hebben vanaf dat moment continue files gehad. Vooral bij Hamburg en later bij Flensburg heel veel oponthoud. Uiteindelijk waren we rond 17.30 uur op de camping in Aalborg. Mooie camping en van alle gemakken voorzien. Ook de zon liet zich hier zien. Er stond een stevig windje, maar met het zonnetje en 20 graden was het heerlijk.

Snel even opgefrist en een bakkie koffie gezet en daarna langs het water naar een haventje gewandeld, waar we heerlijk gegeten hebben in de streetfoodhal in een oude loods. Dat was echt super leuk. Lekker sfeertje en zalig gegeten. Wel een beetje vreemde maaltijd trouwens. We wilden zoveel mogelijk proeven. We hebben o.a. sushi, nachos met kaas, iets van rundvlees, kippenkluifjes, maïskolfjes en Japanse vleespasteitjes gegeten, hahaha....

We lagen al vroeg op bed, want natuurlijk helemaal gesloopt na die lange en vermoeiende dag.

Oh ja, de camper rijdt als een zonnetje. Het is wel even wennen, want het is een schakelbak. Dat is iets om te onthouden, volgende keer is een automaat wel gewenst. Zeker als je in de bergen rijdt is de hellingproef een uitdaging met een camper. Helemaal als de handrem links van de bestuurder, helemaal onder bij de dorpel van de deur zit. Daar zijn we nog niet helemaal aan gewend, maar tot nu toe zijn we nog niet achteruit van een berg gerold.

Zondag 16 juni moesten we om uiterlijk 10.45 uur inchecken bij de veerboot. Van Aalborg naar Hirtshals (volgens ons de vertaling van Windgat) was slechts 40 minuten rijden, dus lekker op ons gemak ontbeten en onderweg nog koffie gedronken. We waren er ruim op tijd, dus stonden vrij vooraan in de rij om aan boord te gaan. Afijn, de eersten zullen de laatsten zijn, want uiteindelijk reden wij als allerlaatste de boot op. Klokslag 11.45 uur vertrokken we en in 2 uur en een kwartier bracht de supersnelle boot ons, op een flink ruige zee, door het Skagerrak naar Kristiansand in Noorwegen.

Eenmaal van boord eerst kijken welke kant we op moesten. We hadden thuis al bedacht dat we op camping Nesset in Byglandsfjord wilden overnachten. Afijn, simpeler kon het niet, direct vanaf de boot rechtdoor, tot aan de camping. Dat konden we nog wel onthouden.

Onderweg meteen al de ene verrassing na de andere en her en der nog even gestopt. Water, heel veel water en bossen, rotsen en prachtige bloemen langs de kant van de weg. We reden door smalle, ruige dalen en door weidse valleien met de zon aan de blauwe hemel.

Nu zitten we heerlijk te borrelen op de camping, aan het water. Er komen meer wolken en het begint ook steeds harder te waaien. Extra vestje aan en genieten maar!!!!!!

1. Irmo:
    16 juni 2019
    Ach als dat het enige probleem is met de Camper, hij ziet er wel blitz uit. Jullie zijn al lekker opgeschoten.
    Geniet er lekker van met zijn tweetjes.
    Tot het volgende reisverhaal.
    Groetjes Irmo