The day after

3 juni 2023 - Dole, Frankrijk

Vrijdag 2 juni

We hebben de klok rond geslapen. Om 21.00 uur lagen we al in ons mandje. Het was me het dagje wel.

Het was natuurlijk al vroeg dag, maar door alles wat we meemaakten was de koek echt helemaal op.

Maar redelijk fit weer opgestaan, Huub naar de bakker voor het ontbijt en ons fris en mooi gemaakt.... want Ilona was jarig!

Om 11.00 uur stond de koffie en taart klaar op de camping bij Jaap en Lia (ouders van Michiel), ook Wouter en Sigrid (broer van Michiel en vriendin) waren van de partij want ook zij zijn hier in de buurt met vakantie.
En zo werd het toch nog een gezellige verjaardag.

Daarna zijn we naar onze eigen camper gegaan om even te relaxen en een broodje te smeren.
We zijn op de fiets gestapt en hebben een prachtige route gereden. Verder het dal in, over een soms prima en soms niet zo prima fietspad. Daar zijn we dan ook omgekeerd omdat we anders tot onze heupen door het water moesten. Nou kunnen wij dat wel handelen, maar de elektrische fietsen niet.
Zo kwamen we bij Cascade de la Pisse, een imposante waterval. En op de terugweg bij Lac de Buclet. Dat was echt zó mooi. Hier kregen we echt het Canada gevoel.

Ondertussen begon het te waaien, te regenen en in de verte onweer. En naast ons, op de stijle bergwand, hoorden we stenen rollen. Toen maar snel, op de turbostand en met helm op gelukkig, terug naar de camping gefietst. Daar heeft het flink geregend, en werd het pas laat in de avond weer droog.

Wat zijn we blij dat we deze fietstoch gedaan hebben. Het is moeilijk uit te leggen, maar we vielen toch een beetje in een gat. Van enorm veel impulsen, drukte, emoties, mensen en indrukken, naar ineens..... niets.
Heel bizar, ineens was ook de hele camping leeg. Die vibe die er hing was ook ineens verdwenen. Door die fietstocht hebben we dit gevoel kunnen ombuigen naar een vakantiegevoel. En dat is natuurlijk fijn.

Maar toen moest er nog een beslissing genomen worden.... wat gaan we doen, waar gaan we heen. Het werd niet de wind die ons ergens ging brengen, maar de zon.
Het hele zuiden is instabiel met een hoop regen, en we wilden toch wel een beetje zomer.
Linksom omhoog via de Dordogne, of rechtsom via de Jura.
De keuze werd uiteindelijk in het midden omhoog, via Bourg en Bresse naar Dole. Want daar schijnt de zon.

Zaterdag 3 juni

Wij zijn aangekomen in Dole op een heerlijke camping aan de rand van de, echt prachtige, stad.

Hiermee sluiten we deze reislog af. We gaan nu ontspannen, onze rust pakken en alles laten bezinken.

Dank iedereen voor het meeleven en alle lieve reacties. Tot een volgende reislog!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bart:
    4 juni 2023
    Geniet van de zon en het vakantiegevoel!! 😎😘