Een dagje Gate G3 op Schiphol

8 mei 2018 - Schiphol, Nederland

Om klokslag 10 uur werden we opgehaald door onze taxichauffeur Afra en na een rit zonder files werden we ruim op tijd afgeleverd op Schiphol. We hadden maar wat extra tijd ingepland, je weet maar nooit, vakantiedrukte, stroomstoringen. Maar zoals dat dan altijd gaat waren we redelijk vroeg bij de incheckbalie en stonden we iets over 11 achter de douane. Tijd zat tot 14.00 uur om te boarden.

Maar al snel bleek dat het boarden nog even op zich liet wachten. Technische problemen met het vliegtuig moesten nog even verholpen worden. Het kon nog even duren. Maar na 3 uur wachten en meerdere updates door de captain werd het allemaal een beetje dubieus of we nog wel zouden vertrekken. De laatste update wordt om 18.30 gegeven en dan is het een Go or NoGo.

Er kwam uitleg om 18.30 door de Captain. Er zijn 4 computersystemen aan boord en die werken onderling niet goed samen. Men heeft geprobeerd alle 4 de computers te resetten...je weet wel zoiets als thuis met de laptop: Ctlr Alt Delete. Maar helaas... Softwareproblemen.....het is niet 100% veilig....dus er wordt niet gevlogen. Wij hadden al zoiets van doe maar een andere kist, deze willen we niet meer.

Het hele circus ging dus niet door en we kregen een overnachting in het Ibis hotel met alles erop en eraan. Koffers weer terug, door de douane, de bus in naar het hotel. Met totaal 340 personen een heel feestje dus.

Vannacht zouden er monteurs uit Parijs het toestel repareren, of er komt een ander toestel. Vandaag mogen we om 15.00 dus op herhaling. Maar de aansluitende vlucht naar Calgary is nog niet bekend of die er wel is. Dat horen we vandaag op de luchthaven.

De sfeer is goed en het is wel een beetje hilarisch aan het worden, je komt dezelfde personen steeds tegen en er ontstaat een band. De meest uiteenlopende verhalen komen voorbij. Onze buurman (een Duitse Nederlander met Spaanse voorouders) komt van zijn dochter vandaan in Singapore en vliegt via Amsterdam naar Toronto waar zijn zoon woont. Hij gaat naar de verjaardag van zijn kleinkind dat 6 jaar wordt. Daarna vliegt hij door naar Miami en dan naar huis in Caracas, Venezuela. Ooh... nou wij komen uit Baarn 😀. Een familie uit Zeeland op weg naar een bruiloft in de buurt van Calgary. Ze hebben 5 kinderen, waarvan er 3 in Canada wonen. Hoe mooi is dat.

Een wat ouder Canadees echtpaar dat op Vancouver Island woont, hé daar gaan wij naar toe.

Een vader gaat op reis met zijn dochter naar Canada. Een Nederlands gezin met de “zachte G” gaat terug naar huis in Canada. Kortom we spreken veel mensen en de verhalen komen los en dat maakt het wachten aangenamer.

De bedoeling is dat we 8 mei om 15.00 uur echt richting Toronto gaan, en daarna zien we wel hoe het verder gaat. En als het een beetje meezit gaan we ook nog veel centjes terug krijgen, want we zitten ruimschoots binnen de marges voor de criteria mbt compensatie bij vertraging.

De sfeer is goed er wordt veel gelachen en dat is belangrijk. Nou we spreken elkaar weer in Toronto of in Calgary.

Groet vanaf een zonovergoten Schiphol.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Christa Jetten:
    8 mei 2018
    Een dagje eerder vertrekken dan gepland is dus niet doorgegaan. Een bijzondere start van jullie vakantie maar ook om zoveel nieuwe mensen te ontmoeten en al die verhalen te horen. Goed geslapen dus in het Ibis en zo inchecken voor de vlucht😃 Het gaat beginnen😉 goede vlucht!!
  2. Bart:
    “Nou, wij komen uit Baarn” 🤣🤣🤣 heerlijk!! 🤗 Fijne vlucht straks 👍🏻🇨🇦
  3. Bas:
    8 mei 2018
    Daar gaat je bonusdagje Calgary, maar ja de sfeer is positief en je hebt ook nog eens flinke wat additionele zakcentjes na de compensatie, al met al niet zo verkeerd dus! Goede reis gewenst!
  4. Frank:
    8 mei 2018
    Nou nou wat een verhaal zeg.
    Als jullie geland zijn in Canada en over een paar dagen in jullie camper zitten kun je de hele wereld aan en ben je alles snel vergeten. Één ding zou ik niet doen en dat is een wilde rit op een Grizzlie beer maken😜😜😜Veel plezier voor straks.
    Groetjes Frank
  5. Gerda:
    10 mei 2018
    Hopelijk zijn jullie nu toch op de goede weg weg.
    Geen verveling dus! !!😊