Na 3 dagen zijn we er eindelijk

9 mei 2018 - Canmore, Canada

Het was een hele bevalling om in Canada te komen.

De bedoeling was om, na de eerste lange dag en overnachting, de volgende dag om 15.00 uur alsnog te vertrekken.

Na het ontbijt weer naar het vliegveld en daar begon het hele circus opnieuw. De weg naar gate G3 was inmiddels bekend en met nieuwe boarding tickets en beiden een voucher van 15 euro om te besteden aan eten en drinken, met goede moed aan dag 2 begonnen. Lekker geluncht en weer bijgepraat met alle mede-passagiers.

Tot onze schrik geen vliegtuig te bekennen, ook nog niet om 15.00 uur.

Om een heel lang verhaal kort te maken, het vliegtuig was gerepareerd en het wachten was op een go van de officiële instanties en Airbus. Na nog een aantal aangekondigde vertrektijden zouden we eventueel om 20.00 uur alsnog weg kunnen. Om 17.00 uur was er een conference call omdat wereldwijd gecheckt moest worden of er een go kon en mocht komen.

Het verlossende woord bracht een enorme ontlading met zich mee. Iedereen ging juichen en klappen. Er waren zelfs mensen die muziekinstrumenten tevoorschijn toverden en er een gezellige boel van maakten. In de tussentijd hadden we allemaal al 3 vouchers van 15 euro gekregen. Dus rond-gegeten mochten we eindelijk om half 9 boarden. Om half 10 zijn we vertrokken.

We hadden in de tussentijd ook tickets voor nieuwe aansluitende vluchten naar Calgary gekregen, maar die vliegtuigen waren natuurlijk al weg toen wij in Toronto aankwamen. Dus, maar weer naar een hotel met zijn allen. En ook weer 2 vouchers pp. Er was niet tegenaan te drinken en te eten.

In Toronto werden we opgewacht en daar ontvingen we wederom nieuwe tickets naar Calgary, voor de volgende ochtend om 10.00 uur (in NL was dat inmiddels woensdag 16.00 uur).

Doodmoe maar blij kwamen we eindelijk in Calgary aan. We zijn gewoon 3 dagen onderweg geweest. We hebben een taxi gepakt naar Cruise Canada. Uitleg gekregen, daarna inkopen gedaan bij de supermarkt en nog even getankt.

Daar gingen we eindelijk......met de camper, op naar de Rocky Mountains.

Nog geen 5 kilometer in Banff National Park zag Huub al beren op de weg. Dussss....echt....ECHT!!!! Gewoon een zwarte beer, langs de highway, op nog geen 5 meter.

We zijn doorgereden tot Canmore en hebben daar de camper ingericht en alles een plekje gegeven. Nu even een hapje eten, vroeg naar bed en morgen........

1. Christa Jetten:
    10 mei 2018
    Wat heerlijk om jullie eerste reisverslag vanuit Canada te lezen!! Een prachtige camper en de eerste kilometers gemaakt. Ik kan niet wachten tot het volgende verslag en de foto’s van jullie ervaringen daar. Geniet en veel plezier!!
  2. Frank:
    11 mei 2018
    Leuk verslag. Voor mij is deze reis/route alweer 45 jaar geleden maar ik weet nog dat je elke keer weer raar staat te kijken dat er zo maar beren, wilde paarden, elanden en herten ziet rondlopen zonder dat een hek er voor staat!!!
    En dan nog die mooie picknick plaatsen waar je alles voor je klaar staat zoals water, hout om een vuurtje te maken en een schoon toilet (tenminste dat was toen) en dan nog bij zo’n plek met een heel mooi uitzicht in je stoeltje met een mok koffie wat wil je nog meer!!!! Wat ben ik jaloers op jullie zeg. 😜😜
    Ik wil jou wel eens zien zitten achter het stuur van zo’n stoere camper Claudia. Rij jij eigenlijk ook!? Mooie foto’s hoor en lekker zonnig weer. Ik wens jullie nog heel veel mooie momente en waar we mogelijk veel van (wel op afstand) mee mogen genieten.